Kaksplus.fi

perjantai 4. syyskuuta 2015

Hyvinvointi: viides viikko ja VÄLITAVOITE SAAVUTETTU

Sä pystyt silloin, kun sä päätät pystyväsi.

Viides viikko hyvinvointiprojektia on nyt takanapäin. Tänään ajattelin esitellä teille vähän naamaa, ryppyjä ja muhkuroita. Tukkakin on tässä kevennyksen tiimellyksessä lyhentynyt ;)

Tässä on se työmaa. Muunmuassa. Vaikka suurin homma taitaa olla korvien välissä! Hyviä uutisia kaksoisleuasta kärsiville. Se voi olla myös kolme leukaa, huomaa kurtut! Mä en nyt ole ihan varma, olisiko ne pitänyt photoskeipata ne pois vai antaa olla. No, päätin antaa olla. Täs mä ny oon, kurttuinen päivineen! Mörr.



Kuluneella viikolla aloin ihmetellä, kun pöksyt lököttää jotenkin kummallisesti ja paitakin vaan tuntuu roikkuvan päällä. Olen käyttänyt vaatteita jonkun verran taloyhtiön kuivurissa, ettei koti ole yhtä pyykkistudiota, eli kuivuvaa pyykkiä vähän siellä ja täällä - tuttua? Sitten harmittelin, että kuivuri on syönyt vaatteista ainakin elastisuuden tosi nopeassa ajassa :(



Mutta sitten tajusin, että oho, ei ne olekaan vaatteet mitkä ovat muuttuneet vaan minä! Minä olen laihtunut! Ihan oikeasti! Mittasin tänään: napa -4cm, lantio, -4,5cm. Ihan oikeasti. Ja kaikkine muutoksineen olen saavuttanut ensimmäisen pikkuruisen välitavoitteeni! Tavoitehame kinnaa tosin edelleen, urakka jatkuu...

idkuva

YES WE CAN DO IT 

No haluaako joku suuremman luokan kanssakeventäjä tietää jotain konkreettista?

Millaisella reseptillä aloitin tekemään korjausliikkeitä?

Tämä on esimerkki vain yhden päivän ruuista. Tämä on se aloitussetti, millä aloin korjaamaan ruokavaliotani parempaan suuntaan. Se oli se setti, kun aikaisemmin oli syönyt mitä sattuu ja miten sattuu. En todellakaan halunnut puntaroida annoksia, laskea hiilareita enkä ainakaan luopua mistään. Tuohon väliin mahtui myös valkosuklaajuustokakkua tai parsakaalipiirakkaa. Se oli tietoinen valinta, ei repsahdus eikä mielihalu. Koska koko ajan syö säännöllisesti, mielihalut eivät ole saaneet valtaa edes hormonikierron vaikeimmassa vaiheessa ;) Ja kun syö säännöllisesti, ei ehdi tulla jättinälkä, eli annoskoot pysyy sopivana ihan miettimättäkin. Jos popsi esim. ravintolassa klo.16 tuhdin safkan, en tainnut syödä koko iltana mitään, kun kroppa sulatteli ja ei ollut nälkä. Silloin en pakottanut itseäni säännöllisyyteen. Aamulla sitten taas puuroa tai mikä nyt maistuukin. Ja ruokailuajat menee minulla työaikojen mukaan. Teen kevyttä istumatyötä mikä vaatii raskasta pohdintaa ;) Mutta näettepä nyt, ettei hyvinvointi tai keventäminen ole mitään nälässä elämistä, "aamiaiseksi yksi pähkinä" eikä niitä kerrassaan omituisia hyvinvointismoothieita, mihin tulee raaka kananmuna, pinattia, kaurahiutaleita, jugurttia, lehtikaalia ja ripaus vaniljaa ja sit se on NIIIIIN hyvää. No ei voi olla, kuulostaa kyllä ihan siltä, että yäk :D Mutta makunsa kullakin, niistä asioista ei kannata vääntää. Marjasmoothiet on edelleen allekirjoittaneen suosikkeja :)

Aamupala 6-7: kuppi kahvia maidolla, lautasellinen puuroa, sekaan leseitä tai marjoja tai mansikkahilloa tai pellavarouhetta tms, 1-2 voileipää, päälle margariinia, kasviksia, broikkuleikkelettä tms.

Välipala 9-10: hedelmä

Lounas 12-13: salaatti tai munakas tai pari leipää ja viiliä kyytiin. 

Välipala 15: hedelmä/proteiinipatukka, ei mitään jos ei ole nälkä

Päivällinen 17-18: lämmin ruoka: perunaa, pastaa tai riisiä, kalaa/kanaa, salaattia. Ei aterian punnaamista eikä tarkkoja mittoja että miten paljon. Ei leipää. Ämpärillinen kahvia.

Iltapala 21-22: kuppi kahvia maidolla, leipä margariinilla ja kasviksilla, 1-2dl jugurttia tai rahka tuunattuna marjoilla, banaailla, raejuustolla tms. TAI leivän voi korvata riisikakuilla. Sitäkin on kokeiltu, hups ;)

Ei se ole sen kummempaa. Olen vaan miettinyt, että mitähä ihmettä olen aikaisemmin oikein mahtanut syödä?

Nyt tuunaan ruokavaliota taas monipuolisempaan suuntaan, keveyttä unohtamatta. Ja tietysti nyt alkaa liikunta tulemaan isommin kuvioon, mutta edelleen edetään hitaasti mutta varmasti. 

Viidennen viikon liikunnat: yksi pitkä kävelylenkki, muutama juoksuaskel. Ei mitään puoltakilometriä vaan olisinkohan juossut viisi askelta. Tästä se lähtee. Nyt viikonloppuna mars metsälenkille, hyötyliikuntaa ja HopLopia ;)

Jos vielä mietit elämäntaparemonttia niin kuule, TÄNÄÄN on hyvä päivä aloittaa! Ei ole vaikeaa, kuten näet! 


Hyvää viikonloppua!
Voikaa tekin hyvin 





10 kommenttia:

  1. Zemppiä! Ihana sinä ja mahtavat kuvat! Täällä on tänään vihaan itseäni päivä, ei voi mitään.... Höh. tälläistä tämä naisen kimurantti elo on. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3 Ja toivottavasti nyt on jo parempi fiilis, ainakin ihan kiva vkl takana :)

      Poista
  2. Hyvä on naama! (Ja muhkurat ja kaikki :)

    Onnea isosti keventymisestä! Ei oo helppoa ei, jotenka hatun noston paikka!

    VastaaPoista
  3. Hain yhtä toista blogia (vaatekaapin stailaamisesta). Osui silmiini ja lisäsin blogisi kotikoneen kirjanmerkkeihin, tän välitavoitejutun luettuani (jatkan lukemista, koska sama ahisu omassa elossani).
    Olen anonyymi kun en jaksa kirjautua ja muista kirjautumistunnuksiani.
    Hyvä, jatka näin....
    -mari-

    VastaaPoista
  4. Hyvä sinä! Äkkiä niitä tuloksia vain syntyy. :) Tsemppiä jatkoon!

    VastaaPoista
  5. Mahtavaa!!! <3 Tsemiä jatkossakin! Sä pystyt mihin vaan :-)

    VastaaPoista

Tuuleta ajatuksiasi kommenttilootassa. Muista myös kertoa mistä sinun blogisi löytyy niin tulen vastavierailulle. Tai jos sinulla on joku muu somekanava, tunnusta sekin samalla, jos haluat. Kiitos kommentistasi!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...