maanantai 2. heinäkuuta 2018

En tykkää

Viikonloppu oli kyllä melkoista mylläkkää! Ensin kun perjantaina naksautin aivot kesälomamoodiin (mä oon niin lomalla!), sitten jouduin keskelle melkoista Pride-keskustelua (josta tulee myöhemmin oma postauksensa), jouduin sen lisäksi toteamaan, miten kummalliseksi tämä maailma on mennyt. Harvemmin kukaan onnistuu pahoittamaan minun mieltäni somessa niin isosti, että äänestän sormillani, että oikein perun tykkäämiseni. Tapauksia oli tänä viikonloppuna oikein kaksin kappalein! Kerron teille nyt tästä toisesta ja se oli tämä suomalainen vaatefirma, josta olen jo vuoden ajan tilannut "luottovaatteeni".

Koska en halua kuitenkaan heille mitään pahaa, tyydyn kertomaan ketutuksestani neutraalisti.


Olin siis tilannut eräältä suomalaiselta vaatefirmalta kaksi puuvilla-modaalista valmistettua vaatetta. Hain paketin ja hämmästyin sen avattuani. Tilaamieni laadukkaiden vaatteiden sijaan siellä oli kaksi halvan oloista, läpikuultavaa rättiä! Kuoressa oli kirje, jossa oli sepitetty, että "hupsista keikkaa, kuinka ollakaan oltiin laitettu liian iso määrä tätä tuotetta myyntiin. Mutta laitoimme sinulle tulemaan korvaavat viskoosista valmistetut tuotteet. Jos ei miellytä, voit palauttaa tuotteet - mutta sinun pitää maksaa palautuksesta aiheutuvat postikulut itse."

Koen tulleeni petetyksi. En saanut todellakaan sitä mitä tilasin, korvaavat tuotteet lähetettiin minulle ilman että minua oli informoitu asiasta ja sitten vielä kärtetään palautusmaksuja! Röyhkeää meininkiä. Jään odottamaan asiakaspalvelun responssia asiaan.

Kuvittele nyt itse tilanne: tilaat esimerkiksi keraamisen kulhon. Saatkin tilalle vähän samantyyppisen, mutta pahvisen. Periaatteessa käy samaan käyttötarkoitukseen, mutta ei vastaa ominaisuuksiltaan läheskään sitä, mitä olisit halunnut.

Tämän episodin myötä kävin perumassa tykkäykseni.
En enää uskalla tilata mitään tästä (kotimaisesta) puljusta, koska paketin sisältö voi olla täysi arvoitus.

**

Onko tämä kovinkin yleinen toimintamalli, että jos tavaran toimittaja huomaa varastonsa olevan tyhjä, hän pakkaakin ilman erillistä ilmoitusta pakettiin jotakin "sinne päin" ja ilmoittaa, että jos ei kelpaa, voit palauttaa tuotteet kunhan maksat palautuskulut itse? 

Olen kuullut monet legendat ulkomaisista verkkokaupoista, mistä voi saada mitä tahansa, mutta niiden toimintakulttuuria en tunne, joten en voi lähteä spekuloimaan asiaa tarkemmin. Sen sijaan suomalaisiin firmoihin olen luottanut kuin kallioon. Niinhän sitä laulussakin sanotaan, että "sitä saa mitä tilaa" ja sillä on tähän päivään saakka menty. Tai siis viime perjantaihin.

Oletko sinä koskaan joutunut tilanteeseen, että joku luottovaatteita tai -tavaroita valmistava yritys on pettänyt sinut niin pahasti, että lopetat asioinnin heidän kanssaan kokonaan?





2 kommenttia:

  1. No olisinpa taitanut itsekin sinun tilallasi lopettaa tykkäämisen. Noin ei vain yksinkertaisesti toimita. Ja kyllä tuollainen toiminta antaa kuvan siitä, että asiakasta ei arvosteta. Eikä loppupeleissä edes sitä omaa tuotetta. Ja se tietää lopun alkua.

    VastaaPoista
  2. Moi, onko tämä keissi edennyt jotenkin?

    Terveisin utelias Vuoden Äiti

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...